Aktuality: "Exportné balenie musí vydržať preťaženie 4G!"

Exportné balenie musí vydržať preťaženie 4G!

30. 08. 2016
Exportné balenie musí vydržať preťaženie 4G! photo

Exportné balenie dúchadiel do Taiwanu!

 

Spoločnosť Atlas Copco nás, ako špecialistov na priemyselné balenie, poverila zaistením exportného balenia pre 28 dúchadiel, určených pre novú atómovú elektráreň na Taiwane v Číne. Trasa do cieľovej destinácie vedie naprieč Ruskom po ceste a železnici, pričom železnica je z hľadiska otrasov považovaná za najmenej šetrný spôsob prepravy. Všetky drevené a antikorózne obaly boli pripravené vo výrobných priestoroch spoločnosti Branopac CZ s.r.o..

 

Spoločnosť Atlas Copco patrí medzi svetových výrobcov a dodávateľov zariadení pre priemysel a stavebníctvo. Široká ponuka produktov zahŕňa napríklad stacionárne kompresory,  generátory, pneumatické náradie, dúchadlá a mnohé ďalšie.

 

Do atómovej elektrárne na Taiwane putujú tri typy dúchadiel, líšiace sa rozmermi aj hmotnosťou (od 240 až po 670kg, objem obalov od 1,2 až do 2,7m³). Spoločne s dúchadlami sa transportuje aj veľké množstvo sprievodnej dokumentácie, balenej vo vlastných debnách. Projekt bol rozdelený do troch etáp, ktoré delí niekoľko mesiacov. „V súčasnej dobe máme za sebou druhú etapu.“, upresňuje Jan Studénka, expert packaging technical specialist spoločnosti Branopac CZ.

 

Pred začatím príprav balenia prijal dodávateľ obalového riešenia od svojho klienta výkresy a baliaci predpis. Vďaka detailným podkladom bol schopný, si jednotlivé kroky rozpracovať vopred. „Množstvo našich zákazníkov má baliace predpisy vypracované na základe zlej analýzy alebo nedostatočných skúseností s antikoróznou ochranou a logistikou. Potom je na nás, aby sme vypracovali optimálny postup balenia a navrhli najvhodnejšiu konštrukciu a obalový materiál, vrátane antikoróznej ochrany.“, upozorňuje Jan Studénka. V podobných prípadoch je dôležité určiť potrebné množstvo vysúšadiel a správny typ indikátorov, vrátane spôsobov fixácie a značenia zabalenej zásielky. Realizácia exportného balenia potom prebieha podľa presného postupu a zákazníkovi môže byť odovzdaný kvalitne zabalený produkt, vrátane potrebných garancií a ďalších odporúčaní pre transport.

 

V prvej fáze projektu bolo, vzhľadom k jasným požiadavkám zo strany zákazníka: „Toto všetko musíte zabaliť a uložiť do jedného, lodného kontajnera.“, nutné prácne navrhnúť odpovedajúce rozmery drevených debien. Pre dodávateľov obalového riešenia to znamenalo, množstvo hodín práce s kalkulačkou s cieľom, využiť každý centimeter v drevenej debne i kontajneri tak, aby bola táto náročná požiadavka splnená. „K tomuto  úspornému, ale nie príliš bezpečnému variantu jedného kontajneru nakoniec neprišlo, a mohli sme si tak dovoliť navrhnúť riešenie, pri ktorom bola stopercentná istota, že nemôže prísť k vzájomnému kontaktu dreveného obalu s VCI fóliou a dúchadlom vo vnútri.“, hovorí Jan Studénka. Dúchadlá boli preto nakoniec rozdelené do troch menších zásielok (etáp), po ktorých sú taktiež postupne zasielané. K produktom, ktoré zaberajú objem menší, ako je kontajnerová jednotka, pristupuje expedičná firma individuálne a ukladá ich, napr. s tovarom od iného zákazníka tak, aby bol priestor v kontajneri maximálne využitý.

 

S ohľadom na relatívne nízke hmotnosti dúchadiel, ktoré sa pohybujú od 240 do 670 kg, boli zákazníkovi navrhnuté ďalšie zmeny. Pôvodne plánované celodrevené konštrukcie debien, boli nahradené ľahšími, s výplňou z OSB dosiek, čo zákazníkovi prinieslo finančné úspory. Pre fixáciu tovaru na palete sa využili diery pre skrutky v nosnej konštrukcii dúchadiel a drevené dosky ako rozpery proti pozdĺžnemu a priečnemu pohybu. Pre zaručenie antikoróznej ochrany bola využitá metóda VCI, pri ktorej sa prchavé inhibítory korózie uvoľňujú z nosiča a viažu sa na povrch čistého kovu, kde vytvárajú neviditeľnú vrstvu, ktorá bráni prístupu vlhkosti a následnému vzniku povrchovej korózie. „Použili sme antikoróznu VCI fóliu BRANOfolVCI papier BRANOrost R.“, dopĺňa Jan Studénka. Dúchadlá majú z výroby veľmi dobrú povrchovú úpravu a ich tvar je pomerne kompaktný. Z toho dôvodu nebolo potrebné použiť paronepriepustný obal, s vysúšadlami alebo dusíkovú atmosféru, čo je vhodné u veľmi citlivých zariadení, ako je napríklad laboratórna technika alebo letecká avionika.

 

Trasa do cieľovej destinácie, ktorou je pobrežie Žltého mora v Číne, vedie cez Rusko cestnou i železničnou dopravou, pričom železnica je z pohľadu otrasov, považovaná za najmenej šetrný spôsob prepravy, kedy predovšetkým pri zoraďovaní vagónov pôsobí na exportné debny preťaženie 4G! „Okrem už zmienenej odpovedajúcej fixácie tovaru na paletách sme všetky debny vybavili indikátormi otrasov ShockWatch a náklonu Tip-N-Tell, ktoré môžu zaznamenať prípadné nešetrné zaobchádzanie pri doprave a manipulácii.“, podotýka Jan Studénka.

 

Doposiaľ bolo pre spoločnosť ROSATOM, ktorá dodáva zariadenie do atómovej elektrárne na Taiwane, odoslaných 14 dúchadiel. Zvyšných 14 kusov by malo byť pripravených k expedícii do konca augusta. „V súčasnej fáze sa zameriavame na efektivitu následných etáp balenia a na okolnosti, ktoré nám môže tento priebeh urýchliť.“, poznamenáva Jan Studénka. „S balením sme spokojní a čakáme, až kompresory z prvej etapy dorazia do miesta inštalácie. Vzhľadom k profesionalite, s ktorou spoločnosť Branopac k tomuto projektu pristúpila, neočakávame v tomto smere žiadne komplikácie.“, hovorí s istotou Adolf Pergner, operations manager zo spoločnosti Atlas Copco.

 

Článok nájdete TU

Zdroj: Herald Packaging